sunnuntai 17. huhtikuuta 2011

Hei vihdoinkin!



No niin, melkein puoli vuotta on kulunut, kun ehdin viimeksi päivittää blogia. Elämä on sellaista häsläystä nykyään. Minimies on ilmeisesti tullut jäädäkseen, eikä se itse asiassa ole enää ihan miniatyyriheebokaan. Se on nykyään vaan puolta pienempi kuin mä. Ja kummasti sekin on oppinut käytöstapoja. Yöt menee lähinnä nukkuen, ja päivisinkin kaveri virnuilee ison osan ajasta. Jostain syystä se nauraa mulle paljon. En oikein tiedä, että pitäisikö loukkaantua vai mitä... Se tulee myös kovaa kohti. Sillä ei ole mitään käsitystä etäkohteliaisuustavoista. Eikä se tee mitään eroa mun ja sen lelujen välillä. Meillä on omat korit, ja mä käyn tasan tarkkaan vaan omalla korilla (paitsi kerran kun Kaisa laittoi MUN pallon vahingossa Kura-Eeron koriin), mutta se käy ihan ronskisti munkin korilla. Onneksi huoltajat enimmäkseen estää siltä noi puuhat, mutta on se niin vikkelä, ettei sen jokaiseen liikkeeseen kukaan ehdi.

Talvikin oli ja meni. Mä nautin siitä huolella; en meinannut aina villapöksyissäni pysyä, kun lähdettiin lenkille. Ja kuten toivoinkin, minimies ei kovilla säillä päässyt lenkeille mukaan, joten mä sain tassuttaa rauhassa jommankumman huoltajan kanssa ilman hyökkäysvaunuja. Kyllä oli niin kivaa telmiä kunnon hangissa. Noita kurakelejä kyllä sitten kestikin turhan kauan – eli jouduin suihkuun niin monta kertaa, ettei mun tassujen varpaat enää riittäneet kirjanpitoon.

Kävin muuten kasvattajan kanssa näytillä Paimensukuisten lapinkoirien Katselmuksessa. Sain tuomarilta ihan mukavaa kommenttia. Ja luonnettakin kehuttiin. Se ei ollut mulle yllätys, mutta huoltajat pohti, että mä olisin muka ollut vähän vieraskorea. Vähän ne on urpoja. Ne ei vaan itse tajua, millaisen kunnon lappalaisen kuuluu olla. Karvapeitekin oli tuomarin mukaan hyvä, joten Kaisa ei ole harjailullaan onnistunut sitä pilaamaan. Se ei ehdi harjata mua niin usein kuin ennen mutta harmittavan usein kuitenkin.

Nyt keväällä on tapahtunut kaikkea muutakin mielenkiintoista. Olen jännännyt HIFK:n puolesta jo pitkään. Kuhta on mun suosikki. Pisti aika jäätävän läpiajon Espoon toisessa finaalissa. Ihmettelen tosiaan, jos sille ei tarjota diiliä. Olen myös mietiskellyt poliittista suuntautumistani. Pirun sekavaa, Ville kysy multa yksi päivä: ”Lulu, oletko oikealla vai vasemmalla?” En oikein tiedä, kun en erota niitä. Ketä äänestäisin, jos saisin? No, iso vauva näyttää siltä, että siltä saisi paljon nakkeja, mutta muuten se on ihme äijä. Stubbukka on aika räväkkä tyyppi, ja sen kanssa voisi saada hyvät lenkit, mutta sen ydinvoimakanta vähän epäilyttää. Kiviniemi on kiree kuin viulun kieli, ja tää toinen tyttö, Urpilainen, vaikuttaa aika pirttihirmulta ja komentavalta. Arhinmäki on hyvä, kun se tsiigaa fudista, mutta siihen taitaa meidän yhteiset jutut jäädä. Kaikkiaan valinta olisi tosi vaikea. Vihreiden joukossa on varmaan paljon koirista tykkääviä tyyppejä, joten mäkin voisin tykätä niistä – jos olisi tarpeen. Onneksi mun ei varmaan tarvitse sunnuntaina kuin täräyttää vaalipaikalle, se riittää mun osuudeksi.

Nyt on kai aika alkaa odotella kesää. Tuleekohan samanlainen kesä kuin viime vuonna? Silloin oli kyllä niin kuuma, etten ole toiste kokenut – ja se oli jo mun toinen kesä.

Pitäkää itsenne... ihmisinä, koirina ja mitä nyt olettekaan!

Lulba

5 kommenttia:

  1. Ihanaa Lulu kuulla taas ajatuksiasi, oon niitä kaivannut...emäntä lukee ne minulle (ja kyl mä ihmettelen mitä se hörähtelee vähän väliä - järkeviähän sinä tyttöseni puhut)
    äitisi Vilma
    PS. nyt sil muuten koulu loppu, ehtisköhän se useammin pitkille lenkeille...ihan liikaa se puuhastelee semmosten sutien ja kovaäänisten koneiden kanssa. Ihme tyyppi!

    VastaaPoista
  2. Paavo ja Uuno lähettää terveisiä! Mennään metsään joku päivä.

    VastaaPoista
  3. Terat siskolle veljeltä!

    Et kuule usko: meillekin muutti keväällä tollanen mini-ihminen! Se ei kyllä onneks liiku mihinkään, sätkii vaan paikallaan ja pitää meteliä. Mun pitää välillä vaihtaa öisin nukkumapaikkaa makkarista olkkariin kun oon vähän herkkä sen yöininälle. Eipä se tyyppi mua muuten suuremmin kiinnosta.
    Mulle kasvoi talvella mieletön karva mut sepä ei meinaa kunnolla irrota vaan takkuntuu ikävästi. Ei kiva kun porukat sitä setvii. Ja keväällä ne laitto mulle jotain sellasta ainetta selkään josta tuli kauhee kutina. Lopulta mut vietiin eläinlääkärille ja ajeltiin selkään iso puli kohta. Emäntä totes että tuli kallis kesäkampaus kiitos väärän punkkimyrkyn. No mitäs laittaa sellasta! Voisin omasta puolesta ihan hyvin olla ilman.
    Kesän kohokohta oli mökkiviikko! Lotrasin järvessä ja rellestin pihanurtsilla ihan urakalla. Hauskaa loppukesää! Ja onnea Katselmus-menestyksestä!

    T: Aapeli

    VastaaPoista
  4. Voi Aapeli,
    mä meinasinkin varoittaa, että teillekin saattaa tulla sellainen minityyppi. Vaistosin sen, kun kerroit, että sun emännän vauhti on alkanut hidastua. Tsemppiä sulle, paljon. Kyllä se siitä. Noiden nappuloiden kanssa oppii elämään...

    T. Lulu

    VastaaPoista
  5. voi lulleroiseni, kylläpä sinua koetellaan. Ätisikkäsi (tai oikeemmin sen emäntä......kaipaa sinua lulleroista) mut elämä on mitä on, sinun on parempi olla siellä. Se ex-emäntäsi on korjannut melkein kaikki pureskelemasi huonekalut ja muut kohdat joten se siitä. Olit kuitenkin ihana koiruliini vaikket meille mahtunutkaan. Nyyh sille. pussokram av din föredetta matte!

    VastaaPoista