torstai 15. heinäkuuta 2010

Huh hellettä!



Kovin on ollut kuuma. Mulla on kuitenkin edelleen mennyt ilman ongelmia, sillä meidän asunto on suhteellisen viileä. Osaan myös olla parvekkeella yöllä nukkumassa, mikä viilentää. Välillä meinaa kuitenkin tulla se hikan tyyppineen automaattihaukku, ns. mahayskä, vaikka kuinka tiedän, että siitä joutuu heti sisälle.

Kesän ehdoton ykkösjuttu on ollut uinti. Olen kaikista epäilyistä huolimatta alkanut uida ihan omin päin! Aluksi ei oikein maistunut kuin kahlaus. Ville kantoi mut kuitenkin Rajasaaressa pari kertaa mereen ja uin sitten sieltä pari metriä rantaan. Aluksi hirvitti, mutta sitten huomasin, että täähän sujuu helposti. Nyt kun olen tajunnut, että uinti on kivaa, uin koko ajan ja vaadin kepinnoutoa oikein äänekkäästi ja silmiin tuijottaen. Osaan uida vasta koiraa, mutta sen ansiosta mulle aiotaan kuulemma esittää uinnin harrastelijamerkkiä. Isäntä kehui reteesti mulle, että on itse primusmaisteri, hyppää kuulemma kympistä vieläkin pää edellä milloin vain. Höpönhöpö, mikä satusetä toi äijä. Joka tapauksessa mä en kyllä sieltä kympistä rupee täräyttelemään, se on varma se. Rajasaaresta on muuten tullut meidän suosikkipaikka. Kiitos, että noin komea saari on järjestetty meille koirille.

Tässä alla osoitteet mun uintinäytteisiin:

http://www.youtube.com/user/Tsaibma50#p/a/u/1/OGLTu1d_GxM
http://www.youtube.com/user/Tsaibma50#p/a/u/0/cPo_nX5aox0

Yksi toinen mukavasti viilennystä tuova konsti on syödä jääkaappikylmää kurkkua. Eikä se ole kuulemma linjoillekaan pahasta niin kuin jäätelö, jota en ole koskaan saanut edes maistaa... Höh.

MM-kisat on ohi ja Espanja nosti pokaalia, niinkuin mä veikkasin jo ennen kisoja. Tuli hyvät vetovoitot, joten saan ostettua lisää koirien napuja. Jaksaa taas painaa menemään.

Viikon kuluttua alkaa huoltajien lomat! Lähdetään heti mökille Saimaan Luonterille. Arvatkaa onko jees, kun toi uiminenkin tuli opittua. Uidaan, käydään veneilemässä, kalassa ja taas koko homma uudestaan. Pidän kesästä.

Muistakaa juoda reippaasti ja nauttikaa kesästä täysillä!

Lulu

Ps. Tiedoksi kaikille kissanystäville: Helin kissa kotiutui pian edellisen blogipäivityksen jälkeen. Taisi tulla tytölle nälkä...

2 kommenttia:

  1. Moi
    Tosi kuuma onkin ollut, ja joudun olemaan töissä vielä elokuun alkuun. Sitten varmaan sataa ja myrskyää vaan.
    Et ole tullut Lulu mummoosi ollenkaan. Se uiskenteli pentuna järvessä, mutta sitten kävi joku ihme sählinki, jonka seurauksena putosi laiturilta, eikä sen jälkeen ole viitsinyt kuin kahlailla.
    Mutta Lulu se vaan vetää kaiken maailman käkkäräkarvaisten vesikoirien kanssa, niinkuin videossa näkyi. Hyvä LULU!

    T. Tuomas Keravalta

    VastaaPoista
  2. No heippa Lulu!

    Oli kesä kuuma mutta onneks on vähän viilentynyt. Tiputtelin karvaa urakalla mutta ei paljon helpottanut. Onneks alkaa viilenemään niin jaksaa taas lenkkeillä.
    Ootkin aika uimamaisteri. Mä tykkään kyllä läträtä vedessä mutta kun toi turkki kastuu ja alkaa painaa niin ei oo helppo pysyä pinnalla enää. Parit kroolit otan silti mielellään, ja sitten kunnon kuivaushepulit hiekalla ja nurmikolla!
    Oon kanssa päässyt mökkeilemään pariinkin otteeseen. Siellä on kivaa kun saa juosta vapaana ja löhöillä nurmikolla. Oon nurmikkofani! Itikatkaan ei kiusannu paitsi kuonosta ne sai vähän tikattua. Olin vähän aikaa muhkunenä.
    Emäntä meinas että alan pikkuhiljaa vähän aikuistua kun ruoka on maittanut helteistä huolimatta. Viime kesänä kun ei oikein uponnut. Pitäähän sitä vähän miehen massaa saada että kauniiksi tulee!
    Jee, pääsin taas raunioille ekaa kertaa sitten kevään! Oli tosi kivaa ja emäntä kehui kun olin aika tottelevainenkin. Metsässä ollaan käyty treenaamassa etsintää koko kesä mutta siellä mulla kuulema tuppaa korvat katoamaan kesken kaiken. No jos on vainu niin miksi alkaa hannailemaan, menoksi vaan kun intoa riittää!

    Ps. varo punkkeja! Mulla on ollu niitä kauheesti naamassa ja piti laittaa jo kolmannen kerran myrkyt niskaan. Äklöä!

    Kesäterkuin Aapeli

    VastaaPoista