maanantai 9. marraskuuta 2009

Uusi harrastus


Cheers kaverit,

probleemia. Nyt mun Jackass-huoltajat ovat ostaneet mulle heijastimen. Hävettää aika paksusti kantaa sitä pannassa. Se ei oo mikään tavallinen heijastin, vaan sellainen nolo, vilkkuva valo. Oon kuin paloauto, kun töpötän pikkutassuillani syksyisillä kaduilla, so poooor. Kaisa sanoikin, että vain ujellus puuttuu. Sitten se kyllä lisäsi, ettei se itse asiassa usein puutukaan, perfekte brannbilen (norjaa). No on se hyvä, että mä näyn ja kuulun kylillä. On nimittäin jo pimeää, vähän se pelottaa.

Mulla on uusi harrastus: pureskelen vähän käytettyä purkkaa. Ville sanoi, että se on kyllä mauton harrastus ja ihmettelee, että mistä oon saanut tuollaista päähäni. No, olen katsellut lauantaisin Valioliigaa ja nähnyt kuinka Sir Alex Ferguson jauhaa purkkaa ja näyttää niin coolilta. Ville kertoi mulle, että xylitol on myrkyllistä koirille ja sitä pitää välttää. Sen takia syönkin käytettyä purkkaa, josta xylitol on jo syöty pois eikä purkka ole muutenkaan enää uutuudenjäykkää. Mutta hei, olen murrosiässä ja kaikkea pitää kokeilla – kielloista huolimatta, kyllä te tiedätte. Kunnon mälli Hubba Bubbaa, voi pojat, että maistuu.

Kävin muuten eläinlääkärissä viime viikolla. Mulla oli avohaava silmässä, aika hurjaa. En oikein tiedä mistä se oli tullut, mutta oon nyt silmätippakuurilla 10 päivää. Homma on jo pian hoidossa. Lääkäri kysyi, että olenko tapellut kissojen kanssa. Hönö, en mä tappele kenenkään kanssa. Mulla on toiset teesit: mä vedän aina selälleen välittömästi, jos jollain on jotain sellaista mielessä. Peace ja love systeemillä mennään. No se reikä on varmaan tullut jostain ruusupuskasta, kun oon kiihdyttänyt sinne vauhdilla. Gotta take it easier. Painoin muuten 13,3 kg.

Fabregas on muuten ollut aivan liekeissä, niin kuin Arsenalkin. Ollaan juhlittu voittoja kaikissa peleissä. Ville innostuu joka maalista, niin että se antaa mulle nakin per maali. Ja niitä maalejahan on tullut. Kaisa sanoi mulle lauantaina, että mähän oon tavallaan myös Fulhamin kannattaja. En ymmärtänyt yhtään. Tiedän Fulhamista vain, että Hodari on siellä puikoissa, Köpi Kallio lämmittelee vaihtopenkkiä ja Clint Dempsey kannattasi nyt olla fantasyjengissä. Mutta se yhteys: Mulla on himassa se mökki, te muistatte, jonka suunnittelin laittavan palasiksi. Kaisa sanoi, että kun mä majailen siellä, oon vähän kuin mökkiläinen, cottager. Tein muuten siihen lattiarempan; nyt se on hyvä.

Viikonloppuna näin myös Metsotiellä yksiä niitä mun lyhyempiä kavereita, Nikoa ja Inkaa. Niillä on niin kova meno, että mäkään en pysy oikein vauhdissa. Juostiin ympäri edestakas peräkanaa. Kyllä oli mukavaa. Kun mä vähän nuolen niiden naamaa, alkaa hirveä kikatus. Siitähän mä vaan innostun. Onneksi sitten kuitenkin pääsin himaan, sillä olin tooosi poikki. Menin majaan rauhoittumaan ja mietin ylpeänä, että kyllä on periaatteessa hienoa olla mökkiläinen omassa mökissä.

Kiitos taas palautteesta ja terveisiä!

Lulu

”Properly trained, a man can be dog's best friend.”

10 kommenttia:

  1. Lulu on iha huippu!! Huikeeta tarinaa!!:)

    VastaaPoista
  2. Kyllä Lulu (Ville) osaa tarinoida, hauskaa luettavaa.

    VastaaPoista
  3. Moro Lulu :)

    Oli kiva kuulla, et muutkin joutuu noloihin tilanteisiin Jackass -huoltajien päähänpistoista. Mulle hankittiin kans sellanen diskopanta ja lisäks viel sellanen kiree sukkapuku. Arvaa vaan näyttääkö se hyvältä kun on kaks extra kiloo. Käytiin viime viikolla hankkimassa mulle passi eläinlääkärillä, kun mun eka ulkomaanmatka on edessä, huisaa...joo ja siin samalla jouduin sit vaa'alle! No more snacks! Hanurista.

    Tsemiä ja ollaan kuulolla (vaik joo enhän mä enää kuule) mut vaiks haistellaan kun tavataan,

    Mimsu

    VastaaPoista
  4. Tääl taas vedet silmissä luskelen sun juttuis ;-) Mut on kyl noloo mennä paloautona pitkin katuja, ymmärrän sua, terveissii jackass-huoltajille. Kun sellasii tulee mua vastaan niin alan niille heti jäkättämään et "ottakaa ny hitossa noi diskovalot pois, mua ärsyttää" ;-)
    Terkuin Hoilakoipi-Maire

    VastaaPoista
  5. Moi Lulpero!

    Ikävä sua on jo - niitä jackass-huoltajia toki myös - mut ihana kuulla et oot voimissas! Mä tuun vasta marraskuun lopulla vasta sinne "etelään" päin, mut toivottavasti sitten nähdään, rapsutuksen merkeissä tietty. Kiva et ott vaihtanu sikarin purkkaan, on ehdottomasti paljon viisaaneläimellisempi ratkaisu. Halaus ja kolmetoista rapsutusta korvan takaa. Kaisalle ja Villelle paljon terkkuja! =)

    VastaaPoista
  6. Ihana lukea Lulun edesottamuksista.....varsinkin maininta kuinka neitokainen oli pistänyt mökkinsä lattian remonttiin. Osaan elävästi kuvitella kuinka lastut on lentäneet kun hän on ollut työn touhussa. Itselläkin suurin osa korjaamatta vielä, Lulun remontoitua Vilman ja minun kotia, jätettyä jälkiä sinne sun tänne. Ehkä ne joku päivä siistitään...tai sitten ei.

    VastaaPoista
  7. Moi Lulu
    Mun piti tulla sua katsomaan tuossa taannoin, mutta oli liian kiireistä ja nyt olenkin täällä pohjoisessa, esivanhempiesi maisemissa. Olen nähnyt monta poroa, tiedäthän mitä ne ovat?
    Kerro huoltajillesi terveisiä, että tulen kylään joulun tienoilla sitten, jos ovat maisemissa.
    Toivon pikaista paranemista silmällesi. Semmoista vielä, että mummosi Ansa tykkäsi myös nuorempana purkkaa pureskella, mutta oli sinun iässäsi jo lopettanut. Ei se varmasti sullekaan kauaa maistu.
    terv. Tuomas

    VastaaPoista
  8. Ei ole teini-ikä helppoa, mutsi ja faija pakottaa käyttää heijastinta eikä purkkaakaan sais jauhaa.. tsemppiä Lulu!
    Terv. Outi ja pojat :)

    VastaaPoista
  9. Moikka Lulu! Aivan ihanaa lukea mitä kaikkea sinulle on sattunut ja tapahtunut :) ...ja kadehdin tuota kuvailemaasi mökkiä. Ei sitä joka lapinkoira saa omaa mökkiä..minun pitää tyytyä "mökkeilemään" saunan lauteiden alla, mutta kyllä se paremman puutteessa menee. Kirjoittelit alkumetreillä, että "luet" paljon. Itse eilen vasta ensimmäisen kerran havahduin siihen, kuinka mukavaa se on. Ja ilmanmuuta kirjastonkirja oli myös mielestäni tavallista parempi..ja myös vessapaperia parempi. Vaikka kyllähän sillä vessapaperilla saa aika kivasti asunnon koristeluta, ja mikä parasta; aika kuluu mukavasti!

    Mukavaa joulunodotusta, ja muista olla kiltti!

    Toivottaa siskosi malla Vuosaaresta..

    p.s. Itsekin pissailin vielä muutama kuukausi silloin tällöin salaa öisin matolle, joten älä siitä huolehdi :) ..nyt olen sen lopettanut, ainakin toistaiseksi!

    VastaaPoista
  10. Heippa Lulu! Olet tosi suloinen koira ja sinulle on nuoresta iästäsi huolimatta kertynyt paljon kivoja kokemksia ja seikkailuja:) Onko sinulla jo oma joulukalenteri? Ajattelin, että sellainen herkkukalenteri sopisi hyvin että jaksat niillä pitkillä kävelylenkeilläsi isännän kanssa kiukustumatta. Hyvää jatkoa Lullero!

    VastaaPoista