torstai 29. lokakuuta 2009

Hurja tilanne




I have had so much feedback from my foreign friends that I should write couple of words also in English. So be it. Not a problem for me. Special greetings to Brasil to Vini. Have a nice holiday there and greetings to Noopy and your parents. Main story is still in Finnish.

Lokakuuta mennään, ja olen joutunut jatkuvalla syötöllä lenkkien jälkeen suihkuun. Not nice. Olen kuulemma likainen. Disagree. Mun mielestä se on suhteellinen käsite. Sateesta mä nyt en oikein itsekään pidä, mutta en ole mikään Mikki Hiiri enkä jaksa lätäköitäkään väistellä. Kotona menee hyvin, ja olen jo hieman innostunut tosta mun majastakin. Käyn siellä päivisin välillä nokosilla. 15 min on maksimi, sitten ulos, alkaa hirvittää. En viitsinyt hajottaa sitä aluksi, vaikka kävin vähän sen katolla kävelemässä ja kattelin, että tosta jos vähän polkisi kulmaa, niin se hajoaisi. No, annoin ainakin vielä olla, säälistä. Ai niin, pissasin kerran taas matolle, mutta ihan vähän.

Jouduttiin tosi uhkaavaan ja hurjaan tilanteeseen. Me oltiin yhtenä päivänä isännän kanssa kävelyllä ja mentiin jonkun sellaisen paikan ohi missä oli niitä hassuja lyhyitä ihmisiä. Pidän niistä kovasti, mutta ne käyttäytyy vähän arvaamattomasti välillä. Sellainen 5 v poika sitten huusi sieltä mun isännälle, että ”Onko tulla patkat hoututta?”. No mä olin jo että nyt menee liian pitkälle. Ville vastasi sille (tarkasti tosin ensin omat housunsa) että ”Ei oo mutta kurkkaappa omiin, niin saattaa löytyä”. Mä naureskelin, ja jatkettiin matkaa. Me selvittiin.

Agilityssä olen taas käynyt ­ja se kiinnostaa. Probleema on se, kun en millään malttaisi odottaa vuoroani. Haukun siis koko ajan, kun en ole lauteilla. Ville sanoi, että ymmärtää ja ettei itsekkään tykkää missään vaihdossa istua. Peliakaa pitää tulla. Ei van Persiekään maaleja vaihdosta mun käsittääkseni tee. Kävin myös moikkaamassa Tuomitien ja Metsotien porukoita, terveisiä vaan sinne.

Kiitos muuten kivasta palautteesta, jota olen saanut paljon. Erityisen lämpimät terveiset ekalle emännälleni Maj-Lenille ja emolleni Vilmalle Lippajärvelle, mistä olen siis kotoisin. Sitten sain yhden vihjailevan postin, jossa sanottiin, että Bruno-pentu saattaisi olla kiinnostunut vanhemmasta tyttöystävstä. Taidan skipata tällä kertaa, vaikka Bruno näytti kuvissa aika komealta. En oo mikään puumanainen. Yhdelle herrasmiehelle vielä terveisiä, että mun blogin kommenteissa ei kiroilla, olen vasta yksi, you know.

Eläinlääkäri koitti yksi päivä muuten kahvojani ja sanoi röyhkeästi, että mulla on muutama sata grammaa ylimääräistä. Ei tuntunut hyvältä. Ville osti meille nakkeja ja sanoi sitten, että älä välitä, lihavat on leppoisia. Mun pikkuhäntä alkoi vispata taas ilosta.

Nyt lähden majaan unille

cheers,

Lulu

7 kommenttia:

  1. Olipa hyvä blogi, pissat meinas ne täälläkin lirahtaa kun naureskelin jutuillesi.
    Saattaapi olla että jos sun kahvoja seuraillaan, niin muutamat ManoloBlahnikit tuon ensi kerralla sulle jyrsittäväksi. Olis sitten hampaatkin terävät ja kiiltävät niinku rinsessoilla yleensä.

    t, Mörssäri

    VastaaPoista
  2. Moi Lulu,

    Mullekkin on iskenyt syyslaihis. Enää ei tipu makupaloja keittiöstä vaik siel käynkin joka kerta kyttäilemässä :-( vissiin kilo ylimääräistä kerääntynyt hoitoreissulla, huoh! Ehkä me nyt sit yhdessä emännän kanssa tsempataan ennen joulua, niin saadaan kurvit kuntoon.

    Joo ja ai niin, multa on alkanut kuulo kadota, se on kuulemma yleistä näin vanhemmilla koirilla, joten isännän kanssa kandee opetella muutama vittomamerkki, siitä on sit iloa vanhemmiten.

    Nuusk !

    Mimmuli <3

    VastaaPoista
  3. Heippa Lulu!

    Tuomas vihjaisi että pidät nykyaikaisesti blogia ja pitihän sitä tulla vilkaisemaan! Vautsi, aika hienot sivut :) Hitsit, pitäisi muuten taas nähdä ja käydä telmimässä vaikka jossain koirapuistossa. Emäntä kyllä väittää ettei minua voi enää puistoihin viedä kun mukamas tappelen toisten poikien kanssa... Ei kai se minun vika ole jos toiset käy aukomaan päätään ja isottelemaan! Isäntää on ollut kova ikävä, hän on ollut jo koko syksyn jossain kaukana paikassa nimeltä Tanska. Tulisi jo kotiin sieltä. Emäntäkin ikävöi mutta sanoo että kesään asti pitää odottaa. No, onneksi lohtuna on viikottaiset etsitätreenit. Siellä etsitään huippukivoja ihmisiä joilla on nameja taskussaan! Emäntä vähän lupaili että mentäisiin kevätpuolella taas kokeilemaan agilityäkin. Olen ihan samaa mieltä, se odottelu on ihan tyhmää, oli kyse tottiksesta, etsinnästä tai agista!

    Hauskaa syksyä ja hännänheilutuksia lähettää velipoika Aapeli

    VastaaPoista
  4. Heippati Lullero!
    Täälläkin meinaa vähän lirahtaa matolle kun sun juttujas lukee ;-) Vaikutat aika hauskalta tyypiltä. Mulla ei kuulemma ole jenkkakahvoja kun kierrän ruokakupin ja koko keittiön kaukaa. Äippä sanoo et olen teini-anorektikko. Mutku on kivempaakin tekemistä. Olet oikeessa siinä, että peliaikaa pitää saada. Mäkin huudan aina kurkku suorana kun tekopupu pärähtää käyntiin ja radalle pitäis päästä.
    Kivaa syksyy sulle ja pidä saavutetuista jenkakkahvoista kiinni!
    Toivoo Salukin poikanen Maire

    VastaaPoista
  5. Moi Lulu!
    Sulla on kiva blogi, luen sitä
    välillä. Sulla sattuu, ja tapahtuu!

    Terkkuja, Stella

    VastaaPoista
  6. Dear Lulu!

    Van Persie on pe... öö siis huono!! Mut muuten sun blogi on tosi hyvä! Jatka samaan malliin... Kuulin vähän juttua, että sun isäntä tykkää näistä asiosta;

    1. persoonallisesti kalutuista huonekaluista, joissa on sanomaa (osottaa luonnetta!)

    2. yöleikeistä... kandee herättää se isäntä aina öisin, käy ihan kuumana yöllisiin aktiviteetteihin (tää on tieto!)

    3. vahvaan itsetuntoon ja omiin valintoihin.. tarkottaen, että vaikka Arsenal on isännälle uskonto naamakirjan mukaan, niin sä oot yksilö, sulla on valinnanvapaus = sulle Arsenal ei tarvii olla uskonto! On paljon parempiakin uskontoja!;)

    4. kandee opetella pelaan pokkaa... sun isäntä on aika haka siinä, mut veikkaan et opettaa sua mielellään!

    Mut sulla on fantsu isäntä, mä tykkään siitä kanssa...

    Terkkuja,

    Wizzle

    VastaaPoista
  7. Moi kaikki!

    Terveisiä:

    Mimmulille ja Mairelle: Olis kiva nähdä joskus, vaikka täällä Tehtaankadulla.

    Stellalle: Kiva kun olit käynyt lukemassa blogia. Olis kiva kun tulisit joksus taas käymään. Sulla on kuulemma pikkusiskokin, olispa mullakin.

    Velipoika Aapelille: Kyllä mä voin lähteä sun kanssa koirapuistoon. Velipojan kanssa olis kiva telmiä. Meillä on ilmeisewsti vähän suvussa tuota pientä malttamattomuutta ja vilkkautta ;-). Sehän on toisaalta hyvä ettei olla ihan vässyköitä.

    Wizzlelle: 1. Kyllä, luonnetta pitää olla, mutta en ole huonekaluja laittanut uuteen uskoon, vähän kenkiä ja lehtiä sen sijaan kyllä.

    2. Isäntä ei kyllä tee elettäkään kun käyn siinä etutassuilla yöllä kurkkaamassa. Sul oli väärää tietoa.

    3. Mä vasta tutkin eri uskontoja ja mietin mikä mua kiinnostaa vai kiinnostaako mikään. Kenties alan Tom Cruise followeriksi. Saamelaishommat on mulle myös läheisiä.

    4. Luulen että Pokka ei oo mun juttuja, mä en ole kiinnostunut siitä eikä Ville antais mun pelata anyway.

    Kiitos wizzle ja muut kommenteista,

    palataan.

    Lullero

    VastaaPoista