keskiviikko 9. joulukuuta 2009

Har jag blivit vuxen?


Hej på er,

jag har blivit vuxen! No, en ehkä ole, mutten ole oikeasti sikaillut juuri mitään. Mun päivät menevät jo pääsääntöisesti ihan kymppiin; huilailen mökissä,
en tee tuhoja enkä karju yhtään, vaan röhnöttelen sohvalla. Sohvalla olen ainoastaan silloin, kun huoltajat eivät ole kotona. Ville
tietää sen, mut se sano, että jos toi on sun ainoa pahe, niin pötköttele siinä vaan, mutta vain yksinollessa. Mistä ihmeestä
ne tietää, että mä teen sitä? Luulin, ettei tästä jäisi mitenkään kiinni.

Majuri oli kylässä lauantaina,ja me keskusteltiin lähinnä Historiasta; tällä kertaa aiheena oli kolmannen valtakunnan tuho.
Mä en oikein vielä ymmärrä noista jutuista. Mun historiantiedot on siinä, että olen kotoisin Lippajärveltä ja kaukainen suku on lapista.
Mulla kävi pieni haveri Majurin kanssa. Ne ihmiset istu siinä sohvalla, ja mä näin jo kaukaa, että Majurilla on upeat sukat jalassa
(tennissukat, joissa oli Moskovan olympialaisten makotti Mishka-karhu - ketkä ei oo ihan junnuja, tietää). Lähdin haistelemaan
lähempää, ja siinä vaiheessa junnumainen höntyily kostautui, sillä vetäsin miettimättä kunnon hatsit suoraan siitä Majurin
isovarpaan välistä. Paha virhe! Sieltä tuli sellaiset aromit. Voin kertoa ettei tuoksunut jasmiinille eikä laventelille... Laattahan
multa lensi heti ja suoraan Majurin sukalle. Mietipä itse, jos olisi mun hajuaisti: 40 kertaa voimakkaampi kuin teillä, ja
tekisit saman. No onneksi Majuri on leppoisa mies. Se sanoi, ettei haittaa mitään. Ville sanoi, että laatta olisi kyllä lentänyt
ihan ihmisen yksinkertaisellakin hajuaistilla. Se lohdutti vähän. Ville tarjosi Majurille vaihtoehtoa, että heitettäis
ne yrjöön menneet sukat roskiin ja hän antais uudet tilalle. Majuri totesi:" Eihän nyt hyviä sukkia roskiin heitetä."
Naurettiin aika paljon. Se pakkasi ne oikeesti mukaan. Hieno mies ja uljaat sukat. Terveisiä vaan.


Kaisa on opettnut mua kovasti etsileikkiin. Se piilottelee nameja pitkin kämppää, ja mä haen niitä. Löydän vaikeetkin paikat aika hienosti. Mun nenä on aika laadukas väline. Tykkään kovasti tästä puuhasta. Villen kanssa menee vähän vaikeaksi, kun mun
mielestä se välillä syö itse niitä mun lihapullia. What?

Musiikkia olen kuunnellut taas, ja mun ja muiden murrosikäisten tyttöjen (ja Villen) tapaan ehdoton suosikkini on Antti Tuisku. Se jotenkin rauhoittaa. Sen uusi tukka on kyllä ihan hirveä. Laulan joskus mun majassa sitä biisiä Juuret, joka menee;

"Me istutettiin yhdessä puu.
Sen oksille linnut laskeutuu.
Mun juuret ne ovat täällä maassa syvällä.
Ja siitä taimesta kasvoi puu.
Se maailman tuulissa vahvistuu..."

http://www.youtube.com/watch?v=UbNx5utnADg

Kaisa on outo. Se on itse lakto-ovo-vegeruokavaliolla liikenteessä, ja kun se ostaa lähikaupasta mulle lihapullia, nakkeja ja maksalaatikkoa, niin se jotenkin häpeilee sitä ostotoimitusta ja perustelee aina kassalla: "Ei nää oo mulle...". Se pälyilee
muita asiakkaita ja toivoo, ettei muut luule sen ostavan niitä itselleen. Mä olen kyllä carnivore, vaikka tykkäänkin vetää myös porkkanaa. Mutta älkää olko huolissanne, että mä pelkillä eineksillä eläisin. Niillä vain maustetaan mun ruokaa ja leikitään etsileikkejä pienillä paloilla (liian pienillä mun mielestä, kunnon kinkku kulman taakse).

Palataan taas asiaan: lunta voisi alkaa jo tulla. Sitten mä pääsen kovin odotetuille lumireissuille luontoon.

Ei muuta kun pää kylmänä joulunodotusvouhotuksissa, kyllä se siitä. Muuten, jos tänne tulee joku joulupukki, niin saatan ehkä syödä sen.
Siinä äijässä on jotain hämärää, tiedätte kyllä. Ja jos joulukuusi tulee, en voi taata virtsaamattomuutta sen suhteen.

Puss och kram,

Lullero

7 kommenttia:

  1. Moi Lulu,
    Oli tosi kiva että opetit meillekin tuota etsi leikkiä. Toinen meistä on välillä koira ja toinen piilottaa leikkimakupalan. Sitten etsitään...
    t. Niko ja Inka

    VastaaPoista
  2. Moi Lulu,

    Kiittis taas mukavasta lukuhetkestä :) sun isäntä vinkkas äsken mun mamsulle, et ens viikolla pitäs alkaa pakastaa...arvaa mitä se tarkoittaa mulle !!! Joudun vetää nolon villapuseron päälle kun mennään ulkoileen ja varpaatkin on aika pikaseen jäässä, huoh! Silloin kaipaan esi-isieni luo englannin nummille Staffordshireen. Mut nauti sie kunnon pakkaskeleistä, teikäläisen turkki on niin hiano ja paksu ! Enää ei ole montaa yötä jouluun, namipalat meikäläisten joulukalenterissa alkaa käydä vähiin...oon vähän sitä mieltä, et ympäri vuoden vois olla kalenteri käytössä.

    Ihanaa joulua siulle ja koko perheelle, nauti kinkusta !

    Jouluhaukuin

    Mimmi (ja sen veli Danny :) )

    ps. Joko sulla on EU -passi? Meidän matka Pärnuun meni hyvin (kukaan ei kyl halunnu nähdä mun passia, höh!). Suosittelen Pärnun rantoja lenkkikohteena.

    VastaaPoista
  3. Terveisiä ja Lululle ja isäntäväelle ja tosi hauskaa kun saa lueskella Lulun tempauksista!! Ja toi Sara läähättää myös moikat... Kaisa-emännälle terveisiä kaupan kassajonoon, että myös meikäläinen aina selittää maksalaatikosta, että "koiralle tässä" (todellisuudessa Jaska ja Amelia vetää ne Saran kanssa puoliksi!) Hauskaa ja rauhaisaa joulua!!

    Miina

    VastaaPoista
  4. Hejsanhåpsan!
    Olin jo vähän kuullutkin Majurista ja Majurin uljaista sukista mutta nyt taas posket kipeenä nauroin tarinalle! Kandee varmaan tulevaisuudessa kiertää sukat kaukaa.
    Kivaa Joulun odotusta sulle ja huoltajille! Voitais joskus tehrä tärät johonkin pienen sportti-vartin merkeissä, vai kuin?
    Terkuin Satelliitti-Saluki Maikki

    VastaaPoista
  5. Mä luulin että esileikkien opetus tulee vasta murrosiässä??

    VastaaPoista
  6. Hej käraste barnet mitt, din mor skriver till dig nu(terkut Villelle ja Kaisalle,mul on ikävä lapsostani). Muistahan syödä myös vihanneksia niin sinusta tulee vahva tytteröinen, Lulleroiseni. Emäntäni syöttää minulle porkkanaa ja parsakaalia, keitettynä. Sitä vaan ihmettelen miksi se ei anna mulle niitä parsakaalin kukintoja vaan syö ne itse - onkohan se joku ihmisjuttu? Porkkanastakin se antaa vaan uloimmaisen osan, kuoriksi kai sitä vois sanoa. No, enpä valita, ruoka maittaa todella hyvin kun hän sekoittaa näitä joukkoon, höysteeksi ehkä vähän raejuustoakin. Nam!
    Jakselehan siellä, pidän täällä huolta emännästäni (hän muuten on maalannut sen yhden kaapin johon iskit hampaasi, päivää ennenkuin kierrätyskeskuksen auton piti hakea se. Kaapista tuli ihan hieno, eikä sitä enää minnekään anneta). Tuolit odottavat vielä korjausta.
    Vilma, äitisi

    VastaaPoista